nuffnang

Wednesday, April 11, 2012

Tsunami?! Semoga adikku di Phuket Selamat!

Lepas lunch nasi ayam homemade tengahari tadi terus tertido.. Penat sangat rasanya lepas balik dari outstation selama 3 hari semalam.. Mujurla hari ni cuti.. Sempatla main masak2 untuk anak-anak pastu tertido kat atas kekenyangan bahana nasi ayam 2 pinggan :P

Lebih kurang dekat pukul 5 baru la aku mamai2 bangun.. Tu pun lepas takleh tido sebab budak-budak dok wat bising kat depan tv..

Terus bukak fesbuk kat handphone.. Tetiba mata terbukak luas bila baca status kat fb yang rata-rata dok update pasal amaran gempa bumi di Acheh..

Ya Allah! Acheh lagi!? Ku mohon padamu Ya Allah..selamatkan mereka yang tidak berdosa.. Kasihanilah mereka yang pernah dilanda musibahmu ini beberapa tahun dulu..

Terus teringat pada adikku yang baru berlepas ke Phuket tengahari tadi.. Hantar mesej guna whatsapp - tanya khabar dia dan keluarganya..dia bagitau pihak hotel telah membunyikan loceng kecemasan dan semua pelanggan diminta turun berkumpul di lobby..taklimat dan amaran langkah berjaga-jaga telah diberi..

Aduh..aku yang kat kelantan ni pun panik bila terbaca status kat fb, twitter dan blog ni pasal amaran tsunami di bumi Malaysia, Thailand, Sri Lanka, India semua.. Risau pada keluarga adik pun berganda-ganda..tambahan mereka bawa 2 orang anak kecil yang tak mengerti apa-apa..

Kau Lindungilah mereka Ya Allah!


Sent from my BlackBerry® Smartphone via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Rohani Hashim said...

Ya ALLAH, semoga semuanya selamat ameen. hany pun tengah risau jugak ni. ntahla risau kt semua org skrg ni

me suya said...

kak nur je la pakai blackberry..suya pow hp org pastu update.. kah2... lama xmenyinggah sini :)