nuffnang

Wednesday, February 20, 2013

Bila aku ajar anak matematik

Mata mak budak mula membulat dan suara pun mula meninggi kah kah! Silap haribulan tangan aku pun naik skali asyik nak paanggg budak yang nampak blur ni..hehe

Adoyaii.. susah jugak jadi cikgu ni. Ni baru matematik darjah 2 aku dah pening-pening nak ajar adik cara-cara pengiraan operasi tolak tu.. Nak pulak kalau soalan melibatkan nombor kecik tolak nombor besar.. Jenuh aku kena fahamkan dak kecik tu cara pengiraanya.. Pffttt!!

Tahniah dan terima kasih kepada kaum cikgu yang bersusah payah mengajar anak anak kita supaya menjadi insan yang berilmu. Baru aku nampak susah rupanya jadi cikgu ni. Berat tanggungjawab yang kena pikul.

Aku ni baru mengajar anak sendiri dah meninggi ninggi suara. Agaknya kalau kena mengajar lebih 20 orang budak maunya terkeluar anak tekak kat dalam kelas tu.. Tapi budak2 still tak paham jugak.. ​=))ĦŨǻĦǻĦǻ=))ĦŨǻ ĦǻĦǻ=))!!

Sent from my BlackBerry Smartphone via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

||Sis aLeaSaRa|| said...

samalah kite.br ajar si kembar yg djh 5,mcm mengajar satu kelas.riuh..rs pelik ajar2 still x reti lg buat h/work,sampai kite kata apalah ilmu cikgu pakai.kt sekolah ank2 angguk "fhm cikgu".kat umah...blur ha2..

mmg berterima kasih sgt2 pd semua yg bergelar guru.sabar melayan semua murid yg thp kepandaian mrka berbeza.sayang cikgu!!!

ejaMaria said...

I cuma bole ajar anak subjek lain macm bhs melayu ke ingeris ke... jawi ke...
Matematik hubby yg ajar... hehehe... sbb I kurang penyabar nak bagi anak paham... hahaha... hubby I lagi penyabar bab mengajar ni... :P