nuffnang

Monday, August 1, 2011

Salam Ramadhan

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan buat semua…

Alhamdulillah .. bermula pada hari ini semua umat Islam telah mula menunaikan kewajipan terhadap rukun Islam yang ketiga ni. Harap-harap takde yang kantoi pagi ni ek.. sahur apa korang semalam? kita sahur ngan nasik panas lauk ayam goreng je.. masak ayam goreng.. pastu letak minyak lebih sket dengan bawang besar.. lebih kurang camni la rupa dia ..

image

~googles~

hehe.. dah ada yang telan air liur ke pepagi ni? aku nyer perut pun dah bunyi ni woooo… kreoookk… krekkk… kroookkk krekkk… layan kan je la.. hehe

Bulan puasa ni semua slow je kan.. buat keje slow.. jalan pun slow.. pendek kata buat keje ibarat tak makan lah .. eh? ada ke yang cam tu? jangannnnnn… jangan ye kengkawan… berpuasa bukanlah alasan untuk kita bermalas-malasan dan djadikan alasan penat sampai takleh wat keje.. sepatutnya di bulan puasa ni la kita tingkatkan aktiviti kita dan cuba perbanyakkan amal ibadah.. tak gitu? *tetiba jadi ustazah*

6 comments:

diana said...

perut lapar tu boleh tahan lagi...
masalah besarnya ialah mata ni..
asyik nak terpejam je..
hahahah

selamat berpuasa...

adan said...

bulan puasa tak boleh malas2.. kena jalani kehidupan seperti biasa gak.. sebaiknya lebihkan berbuat amal.. klu ada orang jalan lemah2 dan buat alasan dia puasa.. cepuk je sekali.. ahaha

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

selamat berpuasa kak nur:) fifi smlm mkn sup ayam bersahur.. ha;ah, dh kriukk kuk kuk dh perut..kikikiki:) tahan je lah....

..nOj.. said...

baiklah ustazah nur. hehehe. sy mkn nasik goreng je pg ni. mungkin utk 29hari nanti pun nasik goreng jugak. hihih

MaMa CyDa said...

selamat berpuasa ...

wahhhh terus berbunyik perut mama nih biler tgk gambo ayam goreng spesel tuh. adussss .... cepatlah masuk Maghrib ^_^

Siti Hajar Masri said...

selamat berpuasa..;p
cerita psl makan je dah terliur blm tgk lg..