nuffnang

Wednesday, September 14, 2011

Suka hati akulah nak buat apa..kubur lain2!

Korang pernah dengar orang cakap camni kan? tak kira lah kat tv ke.. kat luar ke..

nampak sangat orang jenis macam ni jenis tak hirau kan orang kan?

Meh sini aku nak citer:

 

Walaupun “~KUBUR LAIN-LAIN, DOSA LAIN-LAIN, SIKSA NERAKA LAIN-LAIN~”

INGATLAHHH...

yang memandikan jenazah kamu "ORANG LAIN"

yang sembahyang jenazah kamu "ORANG LAIN"

yang mengkafankan jenazah kamu "ORANG LAIN"

yang mengkebumikan jenazah kamu "ORANG LAIN"

yang membacakan yaa siin d pusara kamu "ORANG LAIN"

yang bersedih diatas kematian kamu juga melibatkan "ORANG LAIN"

jadi jangan menyusahkan "YANG LAIN" DENGAN perangai kamu yang "TIDAK DISENANGI ORANG LAIN"...

P/s: terima kasih kepada sahabat saya yang sudi meminjamkan status ni dari fesbuk beliau ;)

6 comments:

.::: Princess MOMOY :::. said...

momoy suka entry nih
yeahh

me suya said...

bagus2... mmg takleh blah kalau org ckp gitu.tegur salah..xtegur pun salah.. mula2 td baca tajuk terfikir, apesal la pulak ng kak nur ni

ejaMaria said...

ingatkan nko marah kat sapa la tadi... ;p

eisyaawie said...

orang gini suka duduk sorang jer...tanpa orang lain...:P

BLADE EDGE said...

assalam akak...

btul tu kak.. masa tu kita ni dah jadi jenazah. masa tu, org lain la yg akan uruskan kita pulak..so blaja2 la mengenang budi org lain ni sementara kita smua masih hidup..

tinta hatiku said...

Betul yang amat tuh