nuffnang

Tuesday, January 3, 2012

Kita serah saja pada yang di atas..

Selamat Malam!

Ramai yang dibuai mimpi agaknya ni.. Sibuk benar aku hari ni sampai tak sempat nak jenguk blog sendiri.. Blog kawan2 lagi la..

Mengimbas kembali aktiviti hari ni.. Pagi tadi aku agak lewat masuk ke pejabat sebab rasa cam tak berapa sihat.. Nak bangun kepala rasa berat semacam tapi gagahkan diri juga ke ofis.. Lagipun esok nak cuti lor.. nak uruskan adik dah masuk darjah satu esok..

Kat ofis hari ni tersangattla bizinya dengan laporan2 tahun lepas yang nak disiapkan.. Bos pun dah helo helo mintak submit semua.. Jadi memang takde masa langsung untuk I bukak blog hari ni.. Baru hari kedua tahun 2012 dah hampir lari target nak buat at least 1 entry 1 hari... Ahaks!

Oklah.. Ngantuk dah bebel panjang2 ni.. Ekceli saja nak share dengan korang citer lawak yg member aku post kat status fb tadi..

Jangan mare aa cik nurul.. Aku kopipes dari status mu tadi.. Memang dok tahan aa dok gelak dengan citer ni..

Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba² dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang 'bercengkerama'. Maka berdirilah bulu roma Si Amin. Dia pn bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yg semakin gementar.

Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersedu² dia bicara. "Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kena bertanggung jawab." "Sudahlah dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas." jawab si lelaki.. Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, "Wah! wah! kamu berdua yg sedap² di bawah, senang² nk serahkan semuanya pd aku! Aku kn cuma tengok jer, usik pun tidak!!"

Sent from my BlackBerry® Smartphone via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

-Sara- said...

haha,kelakar! :P

me suya said...

hahaha klakor2.. sian ke amin

apakestv.com said...

ha3 ...mmmg kelakar betul le tu ..org lain yg best tiba2 suru serah pada yg diatas ..marah le org kat atas ..ha3...

Unknown said...

@Sara, Suya & Brothers Sam
memang klakar dok adoo..hahaha