nuffnang

Saturday, December 15, 2012

Budak Kacamata

Ke mana tumpah kuah kalau tak ke nasi..

Mak dia ni dulu dari darjah 2 lagi dah kena pakai spek sebab suka mengadap tv.. skrang anak bujang yang darjah 3 dah kena suruh pakai spek jugak oleh tuan doktor disebabkan masalah yang sama - rabun silau.

Macamana la tak rabun.. Siang malam pagi petang asyik mengadap playstation, tab atau laptop.. Tu je la kerjanya tetiap hari. At last mengadu pening dan aku nampak mata dia ni asyik berperip semacam. Terus buat appointment dengan pakar optometris dan seperti yang dijangka memang kena pakai spek!

Nak buat macammana kenn.. Budak2 zaman sekarang.. Sebab mak dia ni tak suka anaknya bermain diluar rumah dan bercampur dengan budak2 tak tentu arah.... Jadi nak tak nak terpaksa laa.. Hrmm.

Sent from my BlackBerry Torch9800® Smartphone via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Mas Zull said...

assalamualaikum nur...dah rabun tu kena juga pakai speckan kalau x susah nanti...:)

Evagurl Izma said...

izma pn pakai spec jgk. tp ramai yg ckp jgn slalu pkai. klu x power naik. xtau la btul ke x