nuffnang

Monday, December 10, 2012

Bye bye P1wimax !

Aku dah terminate akaun P1wimax yang aku pakai sekarang..

Dah hampir 3 tahun aku guna P1 ni . Dalam tempoh 2 tahun pertama guna service dia agak memuaskan walaupun kadang-kadang sangat hot dengan coverage dia yang kerap wat hal terutama time cuaca hujan. Memang out of service terus macam TV Astro !

Selepas 2 tahun, customer care dia call aku ofer sambung kontrak. Siap ofer tambahan 5G dari plan asal 3G. Kadar bayaran bulanan pun tak banyak beza dengan plan asal. Cuma tambah RM10-RM20 jer camtu. Bincang dengan hb dan dia setuju sebab nampak banyak kelebihan *kununnya* berbanding dengan plan asal.

Dalam 5-6 bulan tempoh lepas sambungan kontrak ni aku mula nampak yang P1 nya servis ni macam menipu dan hampes. kata bagi 5G tapi tetiap bulan aku kena top up usage quota sebab asyik tak cukupppp jer . Ini memang aku bengang . Cuba kau bayangkan, aku guna internet kat rumah tu waktu malam jer . Bukak internet pun setakat layan fesbuk dengan google je . Takkan la 5G tu boleh luak dengan cepat sekali ? Kadang-kadang tu baru je reset akaun seminggu dah tinggal 40% dia nya usage quota. Tak ke bengang aku ??

Lepas bincang dengan encik suami kami berpakat untuk terminate pakai P1wimax dan beralih ke wireless broadband Maxis. Aku rasa Maxis punya ofer lagi bagus . Ambik plan 8G dengan kadar RM68 sebulan. Lagipun modem dia lebih kecik . Senang aku nak bawa ke mana mana lepas ni. Boleh guna untuk Samsung Tab sekali. Tak payah plug in macam P1.

Harap2 keputusan yang aku buat ni betul. Sebab aku dah lama kecewa dengan P1wimax. Kena bayar penalti RM200 pun aku rela. Malas dah nak serabut dengan data plan dia yang mengarut tu .. huh!

6 comments:

Unknown said...

saya masih setia dgn P1...

EnciK AxixOu said...

ambe pon dh tamatkn broadbnd clcm..pakai wifi jiran je skrg..ahhaha

awan said...

unifi jer yang betul2 ok.. so tindakan yang bijak potong P1

Chekgu Azrine said...

ramai yg review bnda yg sama bout p1 ni..huhu..saya pkai celcom pun teruk gak sbb coverage kt kaw saya kot..

ALoNa CintamaniszLite said...

Akak kat umah guna streamyx aje. Tp tu laa kalo gi jenjalan mana2 takde broadband, hehe..

wantie said...

part luak storage tu saya sokong. hairan... tapi kalau dah penuh still leh on9 kan.