nuffnang

Monday, December 24, 2012

Sekali try pasti tak nak lagi!

Tadi lepas hantar anak2 pegi kelas ngaji Quran sempat singgah beli megi sup kat satu kedai makan ni. Ekceli dah 2 3 hari aku intai kedai yg baru di buka ni sebab tengok banner dia kemain menarik dengan gambar pelbagai jenis mee dan tagline nya 'cepat dan sedap..sekali try pasti nak lagi!'

Amboii..
Konfiden betul nampaknya tuan kedai ni kan? Kemain lagi nak tarik perhatian pelanggan yang mudah terpengaruh dengan iklan macam aku ni.

Sekali masuk ke dalam kedai tu dan tengok bahan masakan macam tak berapa ada je. Tapi tak nak pikir negatif la kan. Terus oder 'megi sup satu.. Bungkus ye!'

Padahal perut aku petang ni bukannya lapar sangat. Saja je nak menerai sebab macam tertarik jer nk singgah kedai ni.

Sampai di rumah solat asar dulu then bukak la bungkusan plastik megi tu letak dalam mangkuk..

Sekali tengok alahai sedihnyaa.. Kau bayangkan la..megi sup yang berharga RM4 tu cuma ada telur, cili api, bawang dengan daun bawang!
Ayam? Langsung takdee!!

X_Xhadoº°˚˚˚˚°ºohhX_X .. Memang terkena la aku kali ni. Mujurla aku makan kat rumah. Kalau makan kat kedai tu maunya aku lingkupkan mangkuk megi tu kat atas meja kedai time tu jugak.. Sial!

Aku rasa megi yang aku masak sendiri kat rumah 10x jauh lebih sedap dari kedai minah ni!

Menyesal betul berenti beli tadi padahal perut tak lapar pun.. Saja jer mengada.. Kan dah terkena!

Kepada semua yang berniat nak berniaga atau bukak kedai makan tu aku nasihatkan tak payahla teruskan niat tu kalau kau tak pandai masak. Lepas tu pasang banner depan kedai dengan tagline yg over konfiden bagai.. Sebab kau punya modus operandi ni memang hampess! Tak lama lagi engkau jgak yang malu sebab kedai kau pasti tak lama nyer akan lingkup!

Sebab?

'Sekali try pasti tak nak lagi!'

Puii...

Sent from my BlackBerry Torch9800® Smartphone via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Miss Layaleya said...

hahaha.. Maggi sup pn beli jgk, sape suruh.. Tgk pn x terliur.. :)

Dingdang said...

huhu. sabar sabar.
macam tu kalau orang melayu berniaga. macam mana nak maju? tapi ada jugak yang okey :)