nuffnang

Saturday, January 15, 2011

Mari Melompat dan Menikam

Jom makan lompat tikam.. ari ni mak bonda terajin buat kuih lompat ni tikam sendiri sebab adinda dan kekanda yang dok KL sampai tengahari tadi dengan famili masing-masing.. jadi memang berbaloi la mak bonda buat banyak kuih ni (kuali besar gitu) sebab ramai yang memakannya.. kebetulan makcikku dan sepupu ada datang ke rumah petang ni... memang langkah kanan lah kiranya mereka hari ni :)

Lompat tikam yang mak bonda wat memang tak leh blah punya lah... aku makan sampai dua tiga mangkuk.. hihi..

6 comments:

me suya said...

Suya tak makan kueh ni.. hehehe sebab yang hijau tu tawar.. dan merah tu.. pulut.. Bukan favret suya..

Princess Nur said...

akak pun tak suka pulut tu..makan yang hijau ngan putih tu je..hihi

.::WaNiE::. said...

mcm mana eh rasa dia ni hihihi tak penah makan

Miss Shizu said...

tak penah tengok pon kuih ni..huu/pestime ni...yang ijau tuh ape..yang merah tuh ape?yang putih tuh ape?

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

wow weeee...sodap tu....lama benar kakD tak mkn lompat tikam ni...memang mengiurkan lah....

QasehTercipta said...

nak kena blajar uat kuih nie lalalala..... :)